Perníková bábovka

Tahle bábovka byla jedna z prvních, kterou jsem na blog dávala (původní datum je červenec 2012, takže tu na blogu visí téměř 10 let!). Dcerka chtěla upéct bábovku téměř sama a vybrala si z mého blogu právě tuhle velmi jednoduchou. A když už ji upekla skoro sama, řekla jsem si, že je čas ji přefotit a dcera nakonec i asistovala u focení a polévala bábovku čokoládou.

Perníková bábovka je velmi jednoduchá, v receptu není vejce a nebojte, ani být nemá, opravdu to drží pohromadě. Je to vlastně taková litá buchta v bábovkové formě, všechno stačí jen odměřit (i hrnky postačí), smíchat a upéct. Nejedná se o zázrak přírody, ale někdy je prostě chuť na něco totálně jednoduchého a navíc, tuhle bábovku zvládnou na jedničku i děti. 


Bábovka

2 hrnky hladké mouky (300 g)
1 hrnek krystalového cukru (170 g)
1 prášek do perníku (nebo 1 prášek do pečiva a 1 lžíce perníkového koření)
1 lžíce kakaa,
1/4 hrnku oleje (60 ml)
2 hrnky mléka (500 ml)
---------------------------------------------------------------------------------------
Troubu zapneme na 180°C (horkovzduch na 170°C).

Do mísy nasypeme hladkou mouku, kakao a prášek do perníku (nebo prášek do pečiva a perníkové koření) a promícháme. 

Do druhé mísy nasypeme cukr, nalijeme olej a mléko a metlou rozmícháme. Přisypeme moučnou směs, rozmícháme do jednolitého těsta. 

Formu na bábovku vymažeme máslem a vysypeme hrubou moukou. Těsto nalijeme do formy a vložíme do rozpálené trouby asi na 40 minut. 
 
Po upečení necháme bábovku pět minut stát a poté ji vyklopíme. Můžeme polít čokoládovou polevou:

Poleva:

50 g čokolády s 50% kakaa
30 g másla
--------------------------------------
Máslo s čokoládou vložíme do misky a v mikrovlnce (případně nad velmi slabým plamenem) rozehřejeme. Pak bábovku polijeme. 

Komentáře

  1. Právě upečeno, voní nádherně a je moc dobrá ! :) Pouze dodám, že se bábovka peče při daných 175°C přibližně 45 minut, a formu je nutno opravdu důkladně vymazat a vysypat (těsto má tendenci se k formě dost lepit). Jináč ale paráda, díky za super recept ! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Výborné! Vláčná a chutná. Protože mám ráda mák, půlku z jednoho hrníčku jsem namísto mouky doplnila makem, protože mi připadalo, že bez vajíčka se to snad nespojí jsem přdala lžíci bílého selského jogurtu, aby to dostalo trochu šmrnc navíc, aby tam něco chroupalo, jsem přidala pár nakrájených vlašských oříšků, posypala trochu skořicí, protože skořice není nikdy dost a půlku cukru jsem nahradila třtinovým a zbytkem vanilkového. Vím, že už je to hodně jiný recept, ale doporučuji. Rozhodně se u téhle bábovky není čeho bát s variacemi. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ta mě láká, určitě vyzkouším, jen pro sichr - fakt je bez vajíčka? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fakt bez vajicka 😀. Prisaham, ze to drzi 😚

      Vymazat
    2. Máte recht a byla skvělá, určitě brzo zopakuju :)) Díky!

      Vymazat
  4. Je fajn narazit na recept, který v rodině děláme už od mého dětství, jen kakaa dávám o lžíci víc a podle chuti ořechů a rozinek. Jdu se vrhnout na pečení 😉

    OdpovědětVymazat
  5. Nevím tedy, jak ostatní, ale při těchto poměrech /hrnky/, byla bábovka řídká, pekla se přes 2 hodiny a stejně byla nedopečená a nakonec "spadla". Za mě ne...

    OdpovědětVymazat
  6. Hrnek o objemu 250 ml pojme jen cca 135 g hladké mouky, takže pak je to v tomto receptu celkem jen 270 g mouky, a zaráží mě to množství mléka + olej v poměru k suchým ingrediencím. Neříkám, že to nefunguje, ale já radši zůstanu u svého osvědčeného receptu na bábovku, jen vyzkouším s perníkovým kořením. Ale blog i fotky máš super.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pomery suchych a mokrych surovin sedi s receptem na klasicky lity pernik (ten tu mam na blogu taky). Tohle je lite testo, ne treba trene. Olejova bábovka ma ty same pomery..

      Vymazat
  7. Jak píšete,mouku jsem odvážila na 300g a 500 ml mléka a těsto je řídké, už peču hodinu a moc to nedrží .. chce to víc mouky asi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tu bábovku pekla několikrát podle receptu a vždycky se povedla.

      Vymazat
  8. Dnes jsem bábovku upekla, je skvělá, poměr surovin jak je uvedený, obohatila, jak je psáno v komentáři o mák, oříšky, a je famózní.Převelice děkuji za inspiraci, recept. Agnes

    OdpovědětVymazat
  9. Tak včera večer jsem pekla bábovku podle vašeho receptu... Těsto řídké, ale říkala jsem si, že bylo spíš více ohlasů, že se povedla a také, že mi bylo jasné, že je těsto lité, ne třené... Pekla jsem přes 2 hodiny a uprostřed bábovka stejně nedopečená. Ve finále mi spadla a bylo stejně po všem... Takže, za mě tedy rozhodně ne...

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Líbí se vám recept? Chcete se na něco zeptat? Zanechte mi komentář a ráda a co nejdříve vám odpovím.

Nejpopulárnější blogy receptů